luśka - 2015-02-16 16:19:17

Porównując ceny opon nowych i bieżnikowanych https://www.motointegrator.pl/s/lp-opony/ szybko dojdziemy do wniosku, że największe różnice są w przypadku cen opon używanych przez samochody ciężarowe i terenowe.
Czy powtórne wykorzystywanie opon jest bezpieczne? A może dawanie oponom "drugiego życia" to postępowanie wskazane ochrona środowiska.
O ile opony bieżnikowane do samochodów osobowych to temat budzący wiele kontrowersji i dzielący środowisko kierowców, to bieżnikowanie opon do samochodów ciężarowych jest całkowicie naturalne.
Karkas to wewnętrzna część opony, czyli jej rdzeń. jest on przystosowany konstrukcyjnie do odpowiedniego przebiegu pojazdu. W samochodach osobowych przebieg ten pokrywa się z czasem zużycia powierzchni zewnętrznej. Czyli wierzch i spód opony zużywa się w tym samym tempie. W przypadku opon wzmocnionych używanych w samochodach dostawczych, terenowych i ciężarowych stosowany w nich karkas jest obliczony na dwukrotnie większy przebieg. Powoduje to, że może być powtórnie bazą dla nowego bieżnika. W ich przypadku bieżnikowanie jest zdecydowanie niezalecane, zarówno przez ekspertów, jak i samych producentów opon.
W niektórych krajach (na przykład w USA) jest to nawet nakazane specjalnym pro ekologicznym rozporządzeniem.
Nakazuje ono instytucjom rządowym bieżnikowanie opon w samochodach ciężarowych, służbowych, a nawet w... autobusach szkolnych.

www.gaudiumforum.pun.pl www.centrumpbf.pun.pl www.goodmt2.pun.pl www.opornicy.pun.pl www.shinobirpg.pun.pl